Psychologenpraktijk Vandaag
  • Op maandagavond 23 april zal er weer een training in Hilversum van start gaan. De data voor deze training:

    23, 30 april
    7, 14, 28 mei
    4, 11, 18 en 25 juni

    De aanvangstijd is 19.00 uur en de bijeenkomsten duren 2,5 uur.

    Deze training wordt gegeven door Robert Vriesman op loopafstand van het station in Hilversum in een kleine groep van ongeveer acht deelnemers.

    Aanmelden kan via deze link (u wordt dan doorgestuurd).

    Voorafgaand aan de training vindt een intakegesprek plaats. Na afloop biedt ik een eindgesprek aan om hetgeen je in de training geleerd hebt te evalueren. Dit is allemaal inbegrepen in de training.

  • De data van de huidige training (deze is vol):
    15, 22, 29 januari,
    5, 12, 19, 26 februari,
    5 en 12 maart.

    De aanvangstijd is 19.00 uur en de bijeenkomsten duren 2,5 uur.Deze training wordt gegeven door Robert Vriesman op loopafstand van het station in Hilversum in een kleine groep van ongeveer acht deelnemers.

  • U kunt zich natuurlijk alvast via de mail opgeven als u op de hoogte gehouden wenst te worden van de data voor de komende trainingen, als u een offerte wilt opvragen voor een in-company training, of als u een andere vraag heeft omtrent onze mindfulness trainingen.

 


Wat is Mindfulness (Aandachttraining)?

Vaak functioneren we in ons dagelijkse leven op de automatische piloot. We zijn er niet echt ‘bij’. We zijn ons niet echt bewust van wat we denken, voelen en doen. Op die momenten ontstaan vaak ook onze automatische ’negatieve’ denkpatronen met gedachten die vaak niet helemaal blijken te kloppen. Dit kan lastig zijn want die gedachten zijn vaak van grote invloed op het ontstaan en in stand houden van onze klachten en/of problemen.
Wilt u meer grip krijgen op uw klachten dan is het belangrijk dat u zich bewust wordt van deze automatische gedachten. In onze training kunt u dit leren. Met het vollere en rijkere bewustzijn (mindfulness) dat hierdoor ontstaat, kunt u op een andere, meer creatieve en heldere manier met uw klachten, gedachten en gevoelens omgaan. Uw klachten en problemen worden beter hanteerbaar en minder indringend. Dit stelt u in staat om op een vrijere manier in het leven te staan en uw kwaliteiten beter te benutten.

Klik hier voor meer informatie over mindfulness.

Voor wie is deze training?
Deze training is iets voor u als:
– u behoefte hebt aan meer inzicht in uw eigen functioneren
– u wilt onderzoeken hoe u meer rust in uw leven krijgt of als
– u beter wilt leren omgaan met moeilijke gedachten en gevoelens
en
– u bereid bent om per dag 30 tot 45 minuten te reserveren voor het doen van de oefeningen.

Ook kan u aan deze training denken als u de onderstaande klachten hebt:
– Stress– en stressgerelateerde klachten
– Burnout / overspanning
– (Herhaalde) Somberheid
– Angstverschijnselen
– Chronische pijn
– Piekeren
– Onzekerheid
– Hartklachten
– Vermoeidheid, slaapklachten
– Ademhalingsproblemen

Hoe ziet de basistraining eruit?
Deze training bestaat uit 8 bijeenkomsten van 2,5 uur en vindt plaats in groepsverband. Elke bijeenkomst vindt plaats volgens een vaste opbouw en heeft een eigen thema. De training wordt voorafgegaan door een individueel intakegesprek van ongeveer 45 minuten.

De training is geen therapie of praatgroep. We richten ons op de oefeningen want u leert het beste door veel te oefenen en te ervaren. Het doel is het geleerde te integreren in uw dagelijks leven. De hand-outs en de cd met oefeningen zullen u hierbij helpen. Na de volledige training bent u in staat om zelfstandig het geleerde toe te passen.

Elke sessie bestaat in ieder geval uit de volgende elementen:

  • uitleg over denken, denkpatronen en het omgaan met gevoelens
  • aanleren van verschillende aandacht- en (lichaamsgerichte) meditatietechnieken
  • bespreken hoe u de aangereikte technieken toe kunt passen in het dagelijkse leven zodat u de werking direct kunt ervaren
  • gelegenheid om de ervaringen van de oefeningen te bespreken en van elkaar te leren

Enkele informatieve links:
Hier kan je diverse video’s met betrekking tot mindfulness vinden.
Of kijk eens hier voor een pagina met nog meer interessante links.

Comments are closed.